BRAK CELLULITU? Z TRENINGIEM EMS TO MOŻLIWE

trening EMS cellulit

 

Cellulit - temat, który spędza sen z powiek wielu kobietom na całym świecie. 
Istnieje bardzo dużo sposobów na walkę z tą skórną niedoskonałością. 
Czym jest cellulit i jak z nim walczyć? Czytaj dalej!


Co to jest cellulit?

trening EMS cellulit


Cellulit to nic innego jak nieprawidłowe rozmieszczenie tkanki tłuszczowej, występujące razem z obrzękowymi zmianami tkanki podskórnej. Pojawia się po okresie dojrzewania, nasilają się w ciąży, menopauzie i w zaburzeniach hormonalnych. Efektem jest nierówna i pofałdowana powierzchnia skóry ud, bioder, kolan, pośladków, ramion i sutków.
Widoczne gołym okiem grudki i nierówności to powiększone adypocyty, czyli komórki tłuszczowe. Kiedy się powiększają, uciskają naczynia krwionośne i limfatyczne. Przez to pogarsza się krążenie krwi i przemiana materii w komórkach, które słabiej przyswajają tlen i składniki odżywcze, a co za tym idzie, źle wydalają produkty przemiany materii i toksyny. Te nieusunięte resztki i woda zaczynają zalegać w tkankach, powiększają się i tworzą tzw. skórkę pomarańczową, czyli cellulit.

Cellulit ma prawie 90% kobiet. To oznacza, że jest normą. Dla kobiet, bo jednym z głównych sprawców powstawania cellulitu są hormony żeńskie – estrogeny.

Oprócz hormonów płciowych, w powstawanie cellulitu zaangażowane są również hormony, takie jak insulina, adrenalina, noradrenalina i hormony tarczycy. Nie bez znaczenie są też niska aktywność fizyczna i nieprawidłowa dieta wzmagająca hiperinsulinemię oraz nasilenie lipogenezy.

Dieta jako terapia dla cellulitu


To czym karmimy nasz organizm często oddaje stan naszej skóry. 
Bardzo dobrym wyborem będzie oprzeć swoje żywienie przy walce z cellulitem o dietę śródziemnomorską. Jest ona bardzo zróżnicowana pod względem warzyw, owoców, źródeł białka oraz tłuszczy roślinnych. Wybierajmy produkty wysokiej jakości i jak najmniej przetworzone. 
Unikajmy w swojej codziennej diecie kolorowych, gazowanych napoi oraz jedzenia typu fast-food. Takie pożywienie zawiera ogromną ilość soli, cukru oraz przetworzonego tłuszczu, co prowadzi do zatrzymywania wody w organizmie, obrzęków oraz odkładania tkanki tłuszczowej.
Nawodnienie organizmu ma ogromny wpływ nie tylko na nasze samopoczucie, ale również na nawilżenie i jędrność naszej tkanki skórnej. Nawyk picia minimum 2L dziennie potrafi zdziałać cuda! 


Trening EMS- cellulit go nie lubi

trening EMS cellulit


Aktywność fizyczna zmniejsza ilość tkanki tłuszczowej, ponieważ przyspiesza jej spalanie. Dodatkowo reguluje przemianę materii i pobudza układ krążenia. Krew, która szybciej krąży, powoduje efektywniejsze oczyszczanie naszego organizmu ze szkodliwych produktów przemiany materii, toksyn i tym samy poprawia wygląd naszej skóry. W przypadku walki z cellulitem idealnie sprawdzi się połączenie treningu siłowego oraz ćwiczeń typu cardio. Taki duet pomoże nam nie tylko spalić zalegającą tkankę tłuszczową, ale również ukształtować sylwetkę. 
Taki właśnie trening wzmacniająco-spalający gwarantuje nam EMS w BODYBAR. Pierwszym efektem, na który zwracają uwagę osoby trenujące na EMS jest właśnie poprawa jakości skóry. Jak to się dzieje? Impuls wysyłany przez system EMS nie tylko powoduje uruchomienie pełnego spięcia mięśniowego, ale również pobudza do pracy naszą skórę, dzięki czemu staje się ona bardziej nawodniona, dokrwiona i odżywiona. 

Zabiegi kosmetyczne pomocne w walce z tkanką cellulitową

Jeżeli problem cellulitu nadal się utrzymuje, być może należysz do osób, które posiadają mocniej rozwinięte struktury zgrubiałego tłuszczu, co w konsekwencji może powodować poważniejsze deformacje skóry. Sytuacja ta wymaga bardziej radykalnych metod walki z cellulitem. Do najbardziej popularnych form zabiegów fizykalnych należą:

 

  • endermologia
  • mezoterapia
  • drenaż limfatyczny
  • ultradźwięki
  • laseroterapia
  • cellulipoliza
  • masaż
  • trening próżniowy

 

autorka: Izabela Sobieszek, trener personalny EMS